Julkort från Italien

Fick helt oväntat ett brev från Bari, Italien igår!
Det va lilla Grazia Blasi som hade skickat ett julkort innehållande några kort på mig och mamma från bussresan från Florens. Vi träffade ju Grazia när vi var där, och även om hon inte kunde ett skvatt engelska och vi kan inte mycket italienska så fick vi gestikulera och ja fick dra nått på spanska. Och prata kunde hon ju..Men vi förstod varandra helt okej! Hon va på "semester" som hon kallade det, eftersom hon bodde I bari som ligger mer söderut i Italien. Vi tog en hel del kort och hon ville att jag skulle skicka kortet på henne till hennes adress i bari, så det gjorde jag i september nån gång. Och trot eller ej, men igår kom svaret!





"Dear Sofia, how are you?
I hope that you have understood the preceding letter i wrote in italian..
so I correct me with this!
I hope to see you again!

In the most magical night of the year stars keep watch over you and moon holds all your dreams..

Merry Christmas to all!
Auguri per un Natale di Pace e Serenità
(typ god jul och gott nytt år skulle ja tro)
Grazia and family"

Men jaja, vem har inte kontakter i Italien liksom! ^^


Här är Grazia på bussen från Florens. Gulltant ;>
Hon gav mig en klocka också, sådär spontant.. höhö

PUSS!


Kommentarer
Postat av: Anna

dude! Av det lilla italienska jag kan så vet jag att per un natale betyder om en jul, Serenità betyder typ lugn och pace motsv... ro.



så... om en jul i lugn och ro :D



Ehm... resten är en gåta. Säkert nge med nyår eller Pizza eller SS-vin.

2009-12-22 @ 20:12:53

Kommentera mera ;):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0